5. 5. 2016

Ozdravný pobyt v Českém Švýcarsku

KAPITOLA 1 NÁBOR

Ukázka z naší emailové komunikace, aneb jak vypadala nabídka, která se nedala odmítnout.

Zdravím Vás kamarádi a plantážníci

Mám tady pro vás zbrusu nový nápad, ve skutečnosti je to jen modifikace toho co už v předchozích mailech zaznělo, ale když už naše emailová komunikace připomíná spam, tak ať je to ve správném duchu.

CO VÁM NABÍZÍM
-ojedinělou akci
-léčba během na všechny staré šrámy a to během jednoho dne
-to NEJ z Českého Švýcarska
-hodně hezká místa z Lužických hor
-zajímavá kilometráž jen 70km
-dopravní dokonalost, všichni se dostaneme včas domů
-možnosti občerstvení na trati včetně piva
-úžasné zážitky
-v případě počasí úžasné výhledy
-čelovky můžete nechat doma
-horolezecká výbava není potřeba, k zapůjčení pro zájemce na místě

NA CO SE MŮŽETE TĚŠIT
-Ptačinec
-Luž (skoro)
-Kurt Jonsdorf včetně Barborine
-Kurt Oybin (skoro i hrad)

NAVRHOVANÝ PROGRAM
-turistika
19:00 cíl v Dolním Žlebu za přívozem
trasa je pohodová cca 70km +2060m nastoupaných, viz https://mapy.cz/s/CyyG

i s hospodou na to máme 12,5 hodiny, takže nám stačí průměr 5,6km/hod nebo tempo 10:42 min/km

19:06 vlak do Děčína

Pracovně ji nazývám "LÉČEBNÁ" a myslím, že by se mohla líbit

KAPITOLA 2 - PŘEDVEČER

U Veverky Sudetského máme naprosto luxusní azyl, máme tak kam hlavu složit, a můžeme si dopřávat nadstandardní jídlo a pití. Nejdříve u ohně probíráme kde co a pijeme a jíme u toho také kde co. To co se nevypilo venku, dojíždí H12 a TB ještě v posteli. Dlouho do noci se ještě debatuje, dokud nedojde i ta poslední kapka alkoholu. Petr díky své hudební minulosti má výborný postřeh o podobnosti mezi vrcholovými sportovci a špičkovými muzikanty. Však on tu myšlenu jednou na svém blogu rozvede.
místo startu

KAPITOLA 3 - PROVEDENÍ

Oproti plánu bylo jen minimum změn. Ta hlavní asi byla v tom, že cíl nebyl v Dolním žlebu, ale v Hřensku, čímž jsme ušetřili 4km. Původně jsem chtěl za ušetřené km nabídnout dobití nějakého toho dalšího vrcholu, ale nenašel jsem širší podporu :) Celou cestu jsme poočku kontrolovali čas a mysleli jsme na mladého převozníka Helmuta, zda ho stíháme. Pro klid v duších, a vědomí, že v klidu stíháme poslední vlak Děčín - Liberce, poslední úsek zkracujeme a místo tlačenice s turisty na Pravčické bráně sbíháme do údolí do Hřenska po silnici.

Tolštejn

KAPITOLA 4 - VESELÉ HISTORKY

Ty nejlepší už sepsal H12, tzn. jen na doplnění pár dalších
H12 brodí v botech

TB brodí "opatrne" bos

- V Liberci nastupujeme do vlaku, který se otáčí a jede zase zpět směr Žitava a dál. Jen co se vlak rozjede, vyskočí ospalý mužík a že prý zapomněl vystoupit. Dožaduje se okamžitého zastavení vlaku, načež je mu vysvětleno, že to není možné a tak s průvodčím řeší jak se z Machnína (nejbližší stanice) dostane zpět do Liberce. I když je brzo ráno, pán vypadá značně "unaveně" stejně jako jeho dvě květiny (růže a tulipán), které vypadají, jako by na nich spal. Tulipán dokonce při spěšném vystupování zlomil o Honzu. Radíme taxík, VS jako místní radí MHD autobusy. I když je nám pána líto, tak se neubráníme smíchu, když průvodčí lakonicky prohlásí "no jo, ale von jede do Vídně"

- Musím říci, co se rychlosti konzumace piva na občerstvovacích stanicích týká, jsme s Honzou už bezvadně sehraní. Ostatní s námi nestíhají krok. Myslím ale, že po řádném tréninku, by to určitě také dali. Nicméně pak to dopadá tak, že my s Honzou už máme dopito ostatní chlapci jen tak přešlapují, říkají že už nemůžou a podobné nejapné výmluvy. Nakonec většinou neunesou náš psychologický nátlak a prohlásí "já už opravdu nebudu, můžete to klidně dopít" načež se já s Honzou na zbytky vrhneme, vdechneme je a už se může pelášit dál.

Je to pivo volné?
- Podobný rozdíl v rychlosti konzumace nastává i v Jetřichovicých s horkou polévkou. Radíme, že pokud je to na chlapce moc horké, ať si do toho nalejí vodu, že pak se to hned dá jíst. Máme to okoukané z P100, kde elita si k polévce ani nesedá. Chlapci na nás koukají jako na exoty, takto se přeci nestoluje! Chudák VP, ve snaze nezdržovat, si vypálí polévkou celou zažívací soustavu.

- Jako navigátorovi se mi samozřejmě občas podaří navigovat i špatně a občas pak musím velet k přetrasování. Když dojde k jedné takové "zkratce" kde jdeme výrazně obtížnější trasou mimo cestu do prudkého kopce a musíme přelézat padlé stromy, jsem obviněn, že určitě využívám novou funkci na mapách.cz  "plánování cest mimo značené turistické trasy" :) Pro úplnost, mapy.cz jsou v tom nevině, ale zkratka to byla moc pěkná a navíc jsem i prozradil, že by to šlo obejít i po silnici, ale to, by přeci nebylo ono.

KAPITOLA 5 - ZÁVĚR

Velkou radost mi udělal rozený silničář TB, když někde ve skalách prohlásil, že se mu trail trasa líbí a že by zkusil nějakou tu Olafovinu.
Celkově to byl moc vydařený a krásný den.
Moc jsme si užili všeho, běhu v terénu, běhu po silnici, počasí, výhledů, hradů, turistiky, vyprávění, přátelského ducha a piva.
Z takového dne budu čerpat energii ještě dlouho. Děkuji Vám kamarádi!

místo cíle

1. Super, super, super! :-) Není co dodat! :-)

1. No ono by bylo ještě co vyprávět :), v hospodě by nám to určitě vydrželo na celý večer :) Můžeme něco naplánovat i u Vás takový malý okruh UL - Tisá - Sněžník - Děčín - Buková Hora - Střekov - UL se vysloveně nabízí :) - pohodových 90km s 3000 nastoupaných metrů :) značka pohoda :)
      Mm

2. to je úplně dokonalý, včetně zápisku :-)

1. dík, krajina tvého mládí je krásná, rád se tam vracím
      Mm

3. tady uz je misto jen na zavist :)

1. dík, ale raději snad ani ne :) leda snad to počasí, ale takových dní ještě bude ...
      tak ať nám to běhá a ty hezký dny ať vycházejí na dny, co máme zrovna naplánované běhání :)
      Mm

4. Moc hezky.. znova a znova vzdavam diky za prepychove naplanovany a provedeny lecebny pobyt (vcetne pocasi!). Hodne jsem ocenil, ze jsme svorne mysleli na VS a jeho brzky "posledni" vlak do Liberce a radsi to zkratili po silnici..
    K fotografii brodu, bych jen dodal, ze jak je videt, od casneho rana jsem mel uvazanou bundu kolem pasu, pry proto, aby mi turiste nekoukali na zadek:). .. Inu duse zeny se nezapre:).
    Myslim, ze nase souhra z dalkovych akci.. vcetne bufetoveho dojizdeji piva, koly, atd. v ramci hesla "Duslednym dopijenim piva za efektivni vyuziti jecmene":) .. byla kamarady velmi ocenovana.
    Tak zase nekdy!! Spolecenskemu rozmeru behu.. ZDAR! 12:)

1. Díky, souhra je opravdu dokonalá, týká se to i veselého a smířlivého pohledu na svět. Takže i pro ostatní aby měli představu jak se při běhu bavíme o ženských :) https://youtu.be/XuI6GTY9eVc

2. Tak to mě fakt pobavilo :-D

5. Výborně jsi to shrnul plantážníku. Ano, je vidět že i v takto malém kroužku se postupně profilují specifické frakce. Proto se hrdě hlásím do frakce zážitkově-turistické, která nebrodí v suchých botech, nevdechuje horké polévky, v restauraci posedí a pivo řádně vychutná :-) Díky za skvělou akcičku, navigační i ideovou podporu. Jsem jak po lázeňském pobytu a až vykašlu z plicních sklípků tu hovězí polévku bude svět ještě krásnější!

1. Máš pravdu zážitková turistika s urychlenými přesuny, je i moje krevní skupina. Děkuji za připomenutí, s tou polévkou jsi to byl ty, v textu již opraveno :)
      Já myslím, že když dobře rozkoušeš nudle, že to ty sklípky vstřebaj :) a vykašlat se na to nebude potřeba :)
      Těším se moc na akci 10B800
      Mm

6. V podstatě už není co dodat, napsal jsi všechno, co se dalo ještě zveřejnit :-) Díky za shrnutí, teď už jen doufám, že mě s sebou na nějakou olafovinu vezmete a necháte mě to pivo vypít aspoň na dvě polknutí :-) tb

1. Petře, strašně rád tě s sebou vezmu. Zároveň ale přiznám, že se toho i dost bojím, že mě uštveš. :) Ale když ty mne nebudeš honit při běhu, tak já tě nebudu honit u toho piva. to zní rozumně. :)
      Mm

2. to mi nedá, abych nereagoval: jako myslíš, abych Ti neutekl do kopce a z kopce, v bahně a na kamenech?? Jsi vtipnej, tak to někdy zapijeme :-) tb